Haal meer uit jouw website met conversie optimalisatie

Ruim 98% van de bezoekers doet geen aankoop op de website. Wij zorgen ervoor dat deze ge√Įnteresseerden alsnog tot een lead worden omgetoverd.¬†Niet tevreden over het aantal conversies op jouw site? Laat ons dan snel een gratis scan uitvoeren om verbetering en kansen in kaart te brengen!

Zo optimaliseren we jouw conversies

Psychologie is de basis van conversie optimalisatie. We passen onder andere be√Įnvloedingstechnieken toe van Cialdini en zorgen dat jouw website meer oplevert met de huidige bezoekers.

coding icon levels

Snelle website

Lange laadtijden zorgen voor irritatie en bezoekers die vroegtijdig afhaken. Dit is te voorkomen met een geoptimaliseerde site.

Meer info

Meer dan 40% van websitebezoekers haakt af als de laadtijd van een pagina langer is dan 5 seconden. 80% haakt af als dit langer dan 10 seconden is. Deze statistieken benadrukken de noodzaak voor een snelle website. Dit is dan ook 1 van de eerste dingen die we checken bij conversie optimalisatie.

Net als Google leggen wij hierbij ook de nadruk op mobiele laadtijden. Al onze klanten profiteren van de volgende laadtijden:

  • +/- 3 seconden op mobiel
  • +/- 1 secdende op desktop

Google is vorig jaar overgestapt op Mobile First Indexing wat inhoudt dat ze prioriteit geven aan website die goed werken op mobiel. Heb jij dus een trage website? Dit zullen wij dan zo snel mogelijk oplossen!

coding icon document

Superieure content

Onderscheidende teksten en interessant beeldmateriaal helpt om emoties te prikkelen en conversies te stimuleren.

Meer info

Goede content wordt door Google gezien als de belangrijkste rankingfactor. Als de content van goede kwaliteit is zullen bezoekers namelijk vaker en langer op jouw website te vinden zijn.

Vanuit een conversiestandpunt sturen wij met onze contentontwikkeling niet alleen aan op een hoge SEO-score (zichtbaarheid in Google), maar ook op het behalen van een gewenste conversie (aankoop, inschrijving, contact opnemen etc.) Dit doen wij door het cre√ęren van messcherpe content die perfect aansluit bij het beslissingsproces van de bezoeker. Van ori√ęnterende teksten tot uitgebreide handleiding.

De content wordt voorzien van de juiste zoekwoorden, informerende afbeeldingen, gifjes en videos en teksten die daadwerkelijk onderscheidend zijn van alle andere informatie die je online kunt vinden.

coding

Logische pagina opbouw

Bezoekers moeten zonder te zoeken hun weg kunnen vinden op jouw site. Onduidelijkheid zorgt voor afhakers.

Meer info

De mooiste websites zijn niet altijd de websites die ook het beste presteren. Gebruikersgemak, het inspelen op intu√Įtie en het toepassen van best-practises zijn factoren die veel bepalender zijn voor het scoren van de gewilde conversie.

Gelukkig weten wij precies waar op gelet moet worden bij het conversie optimaliseren van websites. Gebruikersgemak bestaat hierbij voornamelijk uit de volgende elementen:

  • Duidelijk aangegeven vervolghandeling (klik hier, vraag offerte aan, in winkelwagen etc.)
  • Unique selling points (wat onderscheidt jou van de concurrentie?)
  • Logische content invulling (introductie > aanvullende info > aankooppunt)
  • Geen foutmeldingen of gebroken linkjes

Plan direct een intake of vraag een analyse aan om te kijken hoe goed jouw website presteert. Er is altijd ruimte voor verbetering!

coding icon brain

Neuromarketing

Door middel van toegepaste psychologie en bewezen overtuigingsprincipes zorgen wij voor conversiegroei op jouw site. 

Meer info

Bij neuromarketing verwerken wij de 6 bewezen principes van overtuiging in jouw website voor het behalen van extra conversies.

  1. Wedekerigheid. Dit principe zie je vaak terugkomen in de vorm van een give-away in ruil voor een e-mailadres. Denk hierbij aan een gratis e-book in ruil voor contactgegevens om een e-maillijst mee op te bouwen.
  2. Consistent gedrag. Dit betekent simpelweg dat jij de beloftes op jouw website nakomt. Geef je bij een offerteformulier bijvoorbeeld aan dat iemand binnen 1 uur een offerte kan verwachten, maak dit dan ook waar.
  3. Social proof. Het welbekende kuddegedrag. Mensen laten zich sterk be√Įnvloeden door de mening en het gedrag van gelijkgestemden. Reviews, testimonials en aanbevelingen zijn dan ook essentieel om op te nemen op de website.
  4. Autoriteit. Als jij in de (online) wereld bekend staat als expert binnen jouw vakgebied, dan zullen al jouw uitspraken, aanbevelingen en adviezen veel meer overtuigingskracht hebben. Ditzelfde geldt voor jouw website.
  5. Sympathie. Websitebezoekers nemen sneller contact met jou op als jouw website sympathie opwekt. Het gebruik van een persoonlijke over ons pagina met foto’s, en geven van complimenten na een review of het sturen van een berichtje op iemand zijn verjaardag zijn mooie toepassingen van dit principe.
  6. Schaarste. Dit principe speelt in op het gevoel van exclusiviteit. Schaarse producten en diensten worden als waardevoller beschouwd waardoor mensen eerder geneigd zijn deze aan te schaffen. Tijdelijke aanbiedingen, beperkte inschrijvingen en memberdeals zijn slechts enkele van de vele toepassingen.

Wij helpen je graag met het verwerken van deze principes om zo het aantal conversies op jouw site te verhogen!

coding icon stats

A/B splittesten

Kleine wijzigingen op de website worden doorlopend getest om de opzet die de meeste conversies scoort te achterhalen

Meer info

A / B-testen (ook bekend als split-testen of bucket-testen) is een methode om twee versies van een webpagina of app met elkaar te vergelijken om te bepalen welke beter presteert. AB-testen is in wezen een experiment waarbij twee of meer varianten van een pagina willekeurig aan gebruikers worden getoond en statistische analyse wordt gebruikt om te bepalen welke variatie beter presteert voor een bepaald conversiedoel.

Denk hierbij aan het veranderen van een buttonkleur, het aanpassen van een titel of het anders indelen van een pagina. De A/B test zal uitwijzen welke variant het beste presteert. Door dit doorlopend te testen kun je gestaag toewerken naar stijgende conversiepercentages.

Wij helpen je graag met de opzet van relevante A/B testen om zo het conversiepercentage van jouw website te verhogen.

coding icon list

Funnel optimalisatie

Wij brengen alle obstakels in kaart die een bezoeker tegenkomt bij het afronden van een conversie. Vervolgens lossen wij ze op.

Meer info

Bij het optimaliseren van de funnel brengen wij al de stappen van het beslissingsproces en aankoopproces in kaart. De gebruikerservaring zal hier vervolgens volledig op worden afgestemd.

Belangrijke elementen die wij tijdens dit proces bekijken zijn:

  • Het checkout proces. Is de opzet gebruiksvriendelijk? Wordt er gebruik gemaakt van up-sells en cross-sells? Is er een voortgangstracker?
  • De diensten en landingspagina’s. Hebben deze een logische opbouw (introductie > middenstuk > vervolghandeling)? Zijn ze voorzien van relevante info (USP’s, reviews, video’s etc.)
  • Het after-sales proces. Hoe wordt er omgegaan met slechte reviews? Kunnen mensen de voortgang van hun bestelling volgen, hoe werkt het met retourzendingen etc.

Wij brengen deze processen graag samen met jou in kaart om toe te werken naar tevreden klanten, extra conversies en online groei van jouw bedrijf.

Logo hotjar
Search SEO logo
ahrefs logo
ubersuggest logo
Analytics logo
Optimize logo
conversie optimalisatie case Growth Leaders

Conversie case uitgelicht

N

Landingspagina's

N

CRO overtuigingsprincipes

Briefing

Kraai Veiligheid & Techniek wilde meer leads uit de Google Ads. Uit onze conversie analyse bleek dat de ads voldoende bezoekers doorstuurde, maar dat deze niet converteerden. De oorzaak bleek de verouderde website en de afwezigheid van conversie geoptimaliseerde landingspagina’s. Dit hebben wij verholpen.

Resultaat

  1. Geheel nieuwe website (SEO en CRO geoptimaliseerd)
  2. 3 verschillende landingspagina’s voor specifieke diensten
  3. Stijging in conversies van 12%
  4. Verbeterde kwaliteitsscore Google Ads

Wat is conversie optimalisatie (CRO)

Een bezoeker heeft binnen 2,6 seconden al bepaald of hij op de website blijft. Dat betekent dat jouw website op het eerste gezicht direct de aandacht moet pakken én vasthouden. 

98% van de bezoekers verlaat de website zonder een aankoop te doen. De kans dat een bezoeker terugkeert en alsnog een aankoop doet is daardoor heel klein. Juist die eerste indruk is namelijk ontzettend belangrijk. Door de grote hoeveelheid concurrentie zal je met een steengoed aanbod moeten komen om die bezoeker alsnog aan je te binden. Wat je zeker weet is dat de bezoeker wel ge√Įnteresseerd is. En dat is nou net waar wij op in gaan spelen.¬†¬†

Met conversie optimalisatie zorgen we dat een bezoeker makkelijker door jouw website navigeert, drempels in de checkout voor hen verlaagd worden en dat ze door middel van micro commitments eerder overgaan tot een aankoop. Ben jij klaar om meer resultaat te behalen vanuit jouw huidige bezoekers?

%

Potenti√ęle klanten

%

Gemiddelde Conversiepercentage

Bewezen strategie√ęn

%

Hoogste conversiestijging

Conversie optimalisatie proces

Zo gaan we het aanpakken. 

Case conversie optimalisatie Growth Leaders
^
stap 1

Complete analyse

We beginnen met het in kaart brengen van alle landingspagina’s en algemene websiteproblemen. Waar lopen bezoekers op vast en met welke aanpassingen kunnen we direct resultaat boeken? Al deze informatie zal worden aangeleverd in een uitgebreide conversie optimalisatie analyse.¬†

^
Stap 2

Quick wins doorvoeren

Veelvoorkomende problemen, die tijdens de CRO analyse aan het licht kwamen, zullen wij tijdens deze stap al gaan verhelpen. Denk hierbij aan het optimaliseren van de laadtijden, het toevoegen/klikbaar maken van contactgegevens of het anders indelen van een landingspagina.

^
stap 3

Funnel uitzoeken

Wij brengen het gehele beslissings -en aankoopproces van bezoekers in kaart. Van de ori√ęnterende pagina’s tot de zogenaamde money-pages (de pagina’s waar de daadwerkelijke conversie plaatsvindt). Ook kijken wij uitgebreid naar het afreken of inschrijfproces. Dit is namelijk het punt waar de meeste bezoekers afhaken. Zaak om hier dus extra aandacht aan te besteden. Zodra wij een goed beeld hebben van de funnel, kunnen we de website hierop gaan afstemmen.

^
stap 4

Neuromarketing opzet

De content op de website zal worden aangepast en aangevuld met prikkelende teksten en beelden die inspelen op de emoties van websitebezoekers. Ook zullen de overtuigingsprincipes waar mogelijk worden doorgevoerd. Reviews, aanbiedingen, gratis weggevers en meer zullen worden ontwikkeld en ge√Įmplementeert.

^
stap 5

A/B splittesten

Als alle voor de hand liggende conversie verbeteringen zijn doorgevoerd is het tijd om doorlopende A/B splittesten op te zetten. Wij gaan testen met het aanpassen van buttons, het herschrijven van titels en het anders indelen van pagina’s. De data uit Google Optimize zal een winnaar uitwijzen welke vervolgens permanent wordt doorgevoerd op de pagina. A/B testen laten we 24/7 doorlopen om toe te werken naar de beste setup.

^
stap 6

Opvolging

Afhankelijk van de huidige marketing en bezetting gaan we de bezoekers die geen aankoop deden achtervolgen d.m.v. advertising en e-mailmarketing. Wij kunnen dit voor jullie doen, of jullie kunnen onze strategie intern doorzetten. 

Laten we jouw digitale succes vergroten!

Wil jij ook meer succes en conversies? Plan dan een strategiesessie in en we laten zien wat we voor jou kunnen doen.

Eric Kraai review growth leaders
landing 206 1

De gasten van Growth Leaders verzorgen nu al geruime tijd onze advertenties. En met veel succes! Er komen maandelijkse steeds meer nieuwe aanvragen binnen.

Eric Kraai     Eigenaar Kraai Veiligheid in Techniek

Jacco Schipper review growth leaders
landing 206 1

Growth Leaders beschikt over een professioneel team dat binnen korte tijd jou kan helpen. Hoge kwaliteit, klant vriendelijk en betaalbaar!

Jacco Schipper     Eigenaar JS Product Design

steven debie review growth leaders
landing 206 1

Growth Leaders beschikt over een professioneel team dat binnen korte tijd jou kan helpen. Hoge kwaliteit, klant vriendelijk en betaalbaar!

Steven Debie     Eigenaar Blue Solutions

Aangenaam kennis te maken

Hi, Dwayn hier! Goed om te zien dat je interesse hebt in conversie optimalisatie. Mensen vergeten nog weleens dat dit één van de belangrijkste factoren is voor een succesvolle website. Als je jouw conversie ratio van 1% naar 2% tilt haal je al 2x zoveel winst uit dezelfde hoeveelheid bezoekers. Super interessant dus! Ben je niet zeker over de kwaliteit van jouw website of loop je tegen bepaalde bottlenecks aan? Plan dan direct een intake in. Loop ik alles even met je door. Hopelijk spreken wij elkaar snel.

Dwayn Haantjes

Eigenaar, Growth Leaders

handtekening dwayn Growth Leaders
Profielfoto dwayn

Antwoord op jouw vragen

Wat is CRO precies?

Conversie optimalisatie focust zich op het behalen van meer resultaat binnen de huidige budgetten en bezoekers. Zonder meer budget uit te geven of meer bezoekers te trekken, zorgen we voor meer resultaat.

Hoe snel wordt resultaat geboekt?

Dit is afhankelijk van talloze factoren. Onder andere de basis van de website moet al goed zijn. Indien dit niet zo is, is er eerst een rebranding nodig. Afhankelijk van de hoeveelheid bezoekers en huidige resultaten kunnen we zeggen wat het te verwachte resultaat is.

Wat voor dingen gaan jullie aanpassen?

De kleinste aanpassingen kunnen het verschil maken. Bijvoorbeeld de kleur van een knop, het woord in een knop, de foto’s naast een CTA en nog veel meer. Door te testen kunnen we met data precies laten zien wat het resultaat is.

Wat kost conversie optimalisatie?

Conversie optimalisatie is standaard opgenomen in het Growth Leaders pakket (3.000 pm). Mocht je echter enkel willen inzetten op conversie optimalisatie, dan kunnen wij ook een maatwerk pakket voor je samenstellen. Bekijk onze prijzenpagina voor een goede indicatie van de verschillende opties en de juiste keuze voor jouw website. Uiteraard mag je ons ook bellen voor een offerte op maat.

Bericht*

Tevreden klanten

Conversie specialisten

web design 01

3.000+

Vaste Growth fans